Van Fréjus naar La Spezia 360 km - Reisverslag uit La Spezia, Italië van Klotterbooke - WaarBenJij.nu Van Fréjus naar La Spezia 360 km - Reisverslag uit La Spezia, Italië van Klotterbooke - WaarBenJij.nu

Van Fréjus naar La Spezia 360 km

Door: Klotterbooke

Blijf op de hoogte en volg

06 Mei 2014 | Italië, La Spezia

Vandaag is het reisdoel van Frejus naar La Spezia te komen. Een afstand van plm 360 km. Het plan is om dat helemaal via de kust te gaan doen. Dat is goed mogelijk, want langs de hele kust is er een weg. Van Frejus naar Menton de Corniche d'Or, daarna in Italie de SS1 Aurelia, die van Ventimiglia tot Rome gaat. Ik begin bij Fréjus. Het is prachtig weer, de zon schijnt en de Middellandse zee is nog nooit zo mooi blauw geweest als vandaag. Het gaat heerlijk. Bochten, mooie uitzichten, haventjes, heerlijke bloemengeur, eucalyptus. Hoewel het goed gaat, kost het wel veel tijd. Halverwege Ligurië, bij Savona, besluit ik verder via de snelweg naar La Spezia te gaan.
Ik begin al pijn in mijn zitvlak en rug te krijgen. Heb te lang doorgereden. De snelweg van Savona naar Genova is een feest. Snelle bochten! Tunnels, galleria's...ik rij echt snel en strak, maar kom niet boven 120 km/h. Voordeel van enerverende weg!
Ik rij langs Genova, Sestri Levante en ga daarna van de weg af. Laatste 20 km binnendoor naar La Spezia. Mooi ritje ook weer!
Hotel vind ik in een vloek en een zucht dank zij de zegen die tegenwoordig iPhone heet.
In het hotel is geen sterveling, maar er ligt een sleutel op de balie met mijn naam er op.
Het hotel is een beetje armoedig, soort vergane glorie in een zijstraat. Maar dat maakt het meteen weet leuk, leuker dan de F1 eenheidsworst.
Van een lieve vriendin krijg ik gastronomische tips, echter in de buurt van het hotel is geen restaurant te bekennen...ik heb geen zin om de motor te pakken. Ik eet een koek met abrikozen in de enige bar die open is en drink een glas bier.
Bij de kerk, die het midden houdt tussen een vliegende schotel en een metrostation is een fancyfair aan de gang. Een clown verricht allerlei goochelkunsten voor een ademloos kinderpubliek.
De hilariteit is groot als vaders en moeders zich een lichte vernedering laten ondergaan. Clowns mogen alles en het is voor een goed doel...paters lopen glimlachend rond.
Hierna loop ik terug naar het hotel en ga slapen. Morgen naar 5 Terre!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 20 April 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 5001

Voorgaande reizen:

02 Mei 2014 - 13 Mei 2014

Van Hoogvliet naar Rome en ook weer terug

Landen bezocht: