Van Hoogvliet naar Rome en ook weer terug... - Reisverslag uit Hoogvliet, Nederland van Klotterbooke - WaarBenJij.nu Van Hoogvliet naar Rome en ook weer terug... - Reisverslag uit Hoogvliet, Nederland van Klotterbooke - WaarBenJij.nu

Van Hoogvliet naar Rome en ook weer terug...

Door: Klotterbooke

Blijf op de hoogte en volg

26 April 2014 | Nederland, Hoogvliet

Op vrijdag 2 mei 2014, om 08:00 uur vertrek ik naar Italië. Was het al een tijdje van plan en nu gaat het dan echt gebeuren.

Het reisdoel is het plaatsje Cerveteri, zo'n 30 kilometer ten noordwesten van Rome. In Cerveteri, wonen Piero en Gemma, goede vrienden van mij.

Om er te komen neem ik de volgende route: de Route de Soleil en dan de Middellandse Zeekust volgen tot aan Cerveteri.

Ik ga met de motor, een BMW R 1150 RT. Ik kan er nu al naar uitzien om straks in Italië over die prachtige wegen te rijden die uiteindelijk soort van spreekwoordelijk naar Rome leiden...de SS1 Aurelia en de SS2 Cassia.

Veel voor te bereiden hoef ik niet, de motor verkeert in goede staat en ik ben voorzien van alle noodzakelijke koffers en tassen. Weliswaar is er geen zee aan ruimte, maar ik ben alleen en dat maakt dat er voldoende plek is om kleding, schoenen, camera's en dergelijke mee te nemen. Echt passen en meten wordt het dus niet.
Overnachten doe ik in hotels die ik onderweg tegenkom. Vroeger reserveerde ik hotels onderweg, maar ik merkte dat er dan veel tijd verloren ging met het zoeken naar dat betreffende hotel. Ook ben ik op die manier wat minder gebonden aan een bepaalde route.

Uiteraard gaat mijn hardloopkleding mee. Ik ben van plan tijdens iedere tussenstop een stuk te gaan lopen. Ten eerste goed voor de ontspanning, maar ook goed om conditie op peil te houden.

Tijdens mijn verblijf in Cerveteri zal ik wel enkele uitstapjes maken, naar Rome zeker en ik wil ook nog een rit maken langs de Costiera Amalfitana.

Ik ga ook weer terug. Ik ben nog niet helemaal zeker hoe ik dat ga aanpakken, maar waarschijnlijk ga ik terug via Zwitserland, het lijkt me erg leuk om via de Gotthardtpas te rijden.

Nu eerst nog even aftellen, goed kijken of ik alles heb, inpakken en dan is het snel 2 mei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 20 April 2014
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 4996

Voorgaande reizen:

02 Mei 2014 - 13 Mei 2014

Van Hoogvliet naar Rome en ook weer terug

Landen bezocht: